Alla inlägg under augusti 2011

Av Cassandra - 31 augusti 2011 12:40

Nu kan jag börja räkna ner och börja packa. Onsdag idag, fredag åker vi. Puhh vad svårt det känns. Fast i ärlighetens namn hinner jag inte riktigt tänka på det och låta det sjunka in, jag har fullt upp med att faktiskt tvätta kläderna jag ska ha med mig. Allt är planerat in i minsta detalj.


Planen idag är att.. ja tvätta och städa. Det är fortfarande lite svårt för igår när jag skulle börja städa såg jag en spindel som sprang in under pojkväns morgonrock om låg på golvet. Jag petade tvekande på morgonrocken och då sprang spindeln ur den.. och rätt in i min nyvikta klädhög jag hade lagt på golvet för att flytta in i garderoben. Då tyckte jag att det var dags att lämna rummet. Gick inte in igen förrän pojkvän blev less och ruskade om i min klädhög, plagg för plagg, för att kolla om spindeln var kvar. Det var den ju inte. Vi hittade den inte igen och det resulterade i att jag låg och kliade mig nästan hela natten för jag var övertygad om att nåt kröp på mig.


Jag har fortfarande inte hittat spindeln.

Om ni inte redan gissat det så är jag sjukt rädd för spindlar.


Well, lyckas jag städa klart här så ska jag fasenimig unna mig lite True blood, abstinens så det skriker om det!


Over and out. //C

Av Cassandra - 30 augusti 2011 23:17

NEJ MEN vad trevligt det hade vart att hitta en lägenhet att hyra väl hemma i Sundsvall! En etta, liten, stor whatever, omöblerad. Omöjligt I tell you!


Nån som vet av en liten fin lägenhet till mig?


Nån?


Ingen?


Inget?


Nej tack så hemskt mycket då!!


Over and out. //C

Av Cassandra - 30 augusti 2011 17:17

Herr pojkvän kom hem och det första han gör är att starta min dator och gå in på Blocket. Jag sa åt honom att han kan väl kolla på sin egen, nyss uppgraderade dator. Det är inte lika kul, den här är ju ny! fick jag till svar.


Suck.


Men han tyckte att min kamera var lika cool som jag tycker att den är!


 

Av Cassandra - 30 augusti 2011 12:45

Igår inhandlade jag en ny dator! Med hjälp såklart, hade jag gått själv hade jag bara gått efter färgen. Jag ville ha en röd. Jag fick ingen röd. Men den är fin ändå och ska visst vara bra. Vad vet jag, kan jag öppna facebook och spotify är jag nöjd! Och använda den till skolan såklart. Ähum.

En Asus, 15" skärm, i5 processor (ska vara JÄTTEbra) och lite sånt. Såhär ser den ut:

    

Det jag var mest nyfiken på var ju kameran, såklart. På min gamla stenålderslaptop fanns ju inga såna nymodigheter. SÅKLART var jag tvungen att testa denna kamera då.


  Jag är en panda.

  Jag har mustasch.


Haha, jag känner att jag och min dator kommer bli bra vänner.


Over and out. //C

Av Cassandra - 30 augusti 2011 12:24

Sådärja!

Nu ska jag göra ett tappert försök till att börja blogga igen. Bara för att det är kul liksom.


Kanske får jag fler besökare, kanske är det endast min trogna grupp av vänner som läser den. Nu när vi alla bor på olika orter, typ, så kan det ju vara lite kul. :)


Medans jag ändå håller på, så kan jag väl kanske berätta lite om mig. Halvasiatisk norrlänning i grund och botten men som har bott i Göteborg i ganska exakt ett år nu. Så jag är även halvgöteborgsk enligt vissa. Nu flyttar jag dock tillbaka till hemtrakterna Sundsvall för att börja plugga och lämnar då min egna goa göteborgare kvar i Göteborg.


Musik I love. Just nu ylar Ozzy Osbourne ur mina högtalare. Föredrar rock av alla sorter men lyssnar på nästan allt. Spelar gitarr och hur gärna jag än skulle vilja säga att jag är skitbra på det och rockar loss med coola riff och grymma solon en regning dag då jag inte har nåt att göra, så är det tyvärr inte så. Jag är mer den tysta, ackord-plinkande, trubaduren.


Vänner, familj, pojkvän och skor är vad jag brinner för så det är vad denna blogg kommer handla om i huvudsak. Låter tråkigt, men inget vet vad jag och speciellt mina vänner kan tänkas hitta på under dagarna, inte ens vi själva!


Så enjoy, people!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Greetings earthlings!
Här hittar ni mig, en halvasiatisk norrlänning som är bosatt i Göteborg i lycklig harmoni tillsammans med le boyfriend.
Mitt liv är en utmärkt blandning av den andre hälften, vänner, familj och skor!
Välkommen att ta del av min

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards