Alla inlägg under februari 2012

Av Cassandra - 24 februari 2012 23:53

Hemma efter terminsavslutningen på Dinali center! Var så fruktansvärt, äckligt, cp-svinigt nervös inför det med tanke på att jag fick en total blackout varje gång jag tänkte på rutinen, men det gick bra ändå! När det var min grupps tur så kom jag ihåg allt och hade inte ens min berömda handsvett! Tror att all nervositet över rutinen, kläderna, sminket, håret, att vi fick fel låt (haha) och framför allt skorna tog ut varandra så det vart alldeles nollställt eller nåt! Tyckte det gick hyfsat bra för mig ändå och är stolt över mig själv!


Men mest stolt är jag över min härliga och fantastiska puppa som var där och tittade på mig och stöttade mig och som även testade själv! Hon var så jävla duktig och modig som testade och hon gjorde det så sjukt bra!    Det skulle vara en förlust för... Ja, samhället eller nåt om du inte börjar dansa! Älskade, duktiga Madde!   


Efter dansen myste vi på med en stor subway-middag (för mig) och kaka till Madde där vi satt och pratade och hade det allmänt trevligt.


Bjuder på nån bild från ikväll! (som av nån dum iPhone-anledning inte går att vända på)


 
Jag och mitt burlesque-tema-fejs!


 
Jag på stången!


 

Fina Madde på stången!


Over and out. //C

Av Cassandra - 24 februari 2012 00:20

Dammit, har ju inte tid med nåt nu längre! Min to do-list blir längre och längre och allt tar ut varandra. Kvar blir bara nöjena och det är ju kanske inte så bra.


Mina dagar i bloggtystnad har mest bestått av skola och poledancing. Imorgon är det avslutning (med burlesque-tema, AAAHHH!!! :D) i pole på denna termin och jag är rädd. Jag vill inte uppträda längre eftersom jag inte kan rutinen riktigt! Men vi får hoppas på det bästa och jag har ju mina supporters med mig!


I helgen var mitt onyttighetsförbud över så det firades med Adept fredag kväll och en ordinary fest på lördagen med härliga norrlänningar, en galen jönköpingsbo och en go norsk! Kung helg och ett awesome gäng! Hoppas vi sammanstrålar nåt mer!


Kan börja räkna ner inför praktiken i Göteborg, wiiee! Kommer bli fem fantastiska veckor!


Jag.... vet inte vad mer jag ska skriva, så innan jag börjar svamla iväg så lägger jag ner här!


Over and out. //C

Av Cassandra - 14 februari 2012 20:29

Helt okey sätt att fira alla hjärtans dag!

Hemma efter Open pole, skönt att få improvisera lite och gå igenom dansen steg för steg och skriva ner den. Nu kan jag sitta hemma och memorera den och köra det som går utan stång hemma på golvet.

Tror dock att nåt har gått sönder i min vänsterarm, det värker som om någon går och klämmer den hela tiden...


Dagen har ägnats i skolan, där vi fick använda eftermiddagen till att plugga på valfri plats vilket var i rättan tid då det sista jag gjorde var att skratta ikapp med Lena när hon utbrast att hon skulle dö idag. Hemskt, jag vet, men så utmattade var vi i hjärnan! jag hoppas hon inte dog... Eftermiddagen spenderades i en farlig kombo av soffa och täcke. Tvärslocknade och vaknade av att Johanna ringde, somnade om och vaknade igen av att den älskade karln ringde och önskade mig en glad alla hjärtans dag.


Over and out, //C

Av Cassandra - 12 februari 2012 22:51

Heey!


Söndag kväll och det är snart dags att gå och lägga sig känner jag. Det är skola imorgon och jag är inte laddad överhuvudtaget. Synd, hade velat få tag i lite studiemotivation nu känner jag! Händer alldeles för mycket runt omkring mig och i resterande livet så det blir nån sorts screwed prioritering.


Har varit en soft helg i alla fall och det var skönt. Dansat som ett djur, räknade ihop att jag har varit virad runt en stång nio timmar den här veckan, Rekord hittills! Fyra av de timmarna var igår hemma hos en pole-brud som har en stång hemma som vi körde järnet på. Så sjukt kul och vi testade lite olika tricks som vi kanske inte riktigt är redo för än! Vi hade i alla fall lagt en matta under ifall vi skulle ramla. Vilket vi inte gjorde! Var nära ett tag att jag skulle halka av men då hörde jag bara mina fantastiska instruktörers röster i huvudet:


"Ramla inte av stången"
"Landa snyggt"
"Pointade fötter!!!!"
I did it all och vi fick det på film haha. Stjärnelev? :D


Resten av helgen har spenderats hemma hos familjen där jag har sett till att de får i sig riktig mat och med de alltid lika skojiga pojkarna på Södermalm.



Går och lägger mig nu och försöker samla kraft inför skolan och företagsekonomin, gaaaaahh..


Over and out, //C

Av Cassandra - 10 februari 2012 21:27

Hemma efter ännu en pole-klass. Jag fattar inte hur nåt som man kan få så ont av kan vara så sinnessjukt kul! Jag känner mig som en ny människa varje gång jag går därifrån och det kan göra hela dagen bra igen, spelar ingen roll hur fuckig den har varit innan. Är så glad att jag tog chansen och provade! Denna veckan har jag dansat tre gånger, imorgon blir det ännu en dag med pole hemma och det kommer bli awesome!


 


Over and out. //C

Av Cassandra - 10 februari 2012 12:02

GLAD TJEJ SKRIVER!!!!!!!


Punktlista över mitt liv just nu:


- Praktik i Göteborg fixad!! Så skönt att ha det avklarat! Jag lovar att karma hade ett finger med i spelet. Bara några dagar sedan hjälpte jag en gammal dam av bussen = karma! Så från och med mars väntar fem härliga veckor i Göteborg med min älskling! <3


- Nästan hela veckan har bestått av pole! Har hittat kläder till uppvisningen och det kommer bli awesome!


- Köpte två par heels för 120:- igår. 120!!! Sinnessjukt billigt. :D


- Jag har gått ner en byxstorlek!! Ingen vidare förklaring krävs.



Livet är bra nu!


Over and out. //C

Presentation


Greetings earthlings!
Här hittar ni mig, en halvasiatisk norrlänning som är bosatt i Göteborg i lycklig harmoni tillsammans med le boyfriend.
Mitt liv är en utmärkt blandning av den andre hälften, vänner, familj och skor!
Välkommen att ta del av min

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards