Alla inlägg under september 2011

Av Cassandra - 29 september 2011 23:58


Denna dag har bjudit på mycket bilåkande och en raid på IKEA. Jag köpte en såndär snygg rumsavdelare/bokhylla (monteras ihop på lördag), ett badrumsskåp (samma för den), fyndade en soffa för 500 kr, ett skrivbord för 150 och ett fint överkast. Det beklagliga var att jag blev bestulen på en sittpuff i fyndhörnan som en kvinna tog av mig och att pappa gav mig 7 års olycka i inflyttningspresent. Kvällen har spenderats tillsammans med mina flickor, massa prat, chips och en skvätt P.S I love you, myycket mysigt!!


Ikväll blir första natten i min söta lägenhet och i ärlighetens namn vågar jag inte riktigt lägga mig. Jag bjuder här på ett litet kollage på en ganska naken lägenhet än så länge, men jag är så glad så jag måste dela med mig!


Här är min hall, med min mest använda tröja.   Det lagom stora, charmiga köket för le chef (jag) att använda flitigt!   Mina köksmöbler som inte är helt kompletta, men hey, man kan ju inte få allt. Bord kommer inom kort, hoppas jag.   Sovdelen/kontorsdelen av det stora rummet.   Vardagsrumsdelen av stora rummet. (MIN FYNDSOFFA)  Sist men inte minst, Tronen.



Se och njut, det kommer bara se såhär naket ut tills på lördag. Kylskåpet som för tillfället innehåller det allra viktigaste; bananer, cola och en bit kaka, ska förhoppningsvis kunna fyllas på imorgon!


Nu ska jag nog försöka ta och sova ändå, jobbar ju faktiskt imorgon.



Over and out. //C

Av Cassandra - 28 september 2011 22:04

En utomordentligt god kväll alla ni tre som läser min blogg!


Jag har förträffliga nyheter att berätta! Jag ska ta det från början *rensar slem ur halsen* :

Det började med den planerade visningen av den stora lägenheten jag har varit sugen på. Åkte dit, fick se den, blev smått kär men tänkte nej, hyran är nog för hög ändå.. Så jag åkte hem igen och funderade på det. Efter en halvtimmes funderande ringe jag ägaren av lägenheten och förhörde honom lite. Vi la på och han skulle ringa upp mig med besked. Nästa samtal blev: Ja.. vill du ha den, så kan du ta den!

WHOAAAAAAA sa jag och vart alldeles upphetsad och fick svettningar och grejer. Jag tog mig samman en smula och vi gick igenom lite grejer.


Sammanfattat: Idag fick jag nyckeln till lägenheten och imorgon eller övermorgon skriver vi kontrakt! I helgen ska jag få flytthjälp i utbyte mot öl och pizza!


Är nyss hemkommen från Madde och ett Mary Kay-möte, drog med mig Anna och vi alla mös som bara den. Nu är det min tur att dra ihop ett möte! Är ni intresserade så hör av er!


Also: pappa lagade turbon på sin bil, så även han är glad!


Over and out. //C

Av Cassandra - 28 september 2011 12:54

Nu sitter jag på skolan, har haft ett grupparbete! Nästa lektion börjar om 6 minuter och jag sitter ju vid en dator så jag MÅSTE uppdatera. :)


Efter skolan ska jag iväg och titta på en lägenhet, får väl se hur det går! hyran är apdyr och det är det som är problemet.. Hm..


Ikväll blir det ett litet mary Kay möte hemma hos Madde, försöker få med mig lite klasskompisar så vi blir en grupp!


Nu går jag, hejdå.


Over and out. //C

Av Cassandra - 27 september 2011 17:10

Ja men just ja!

Jag har ju färgat håret igen. :)


  I det konstiga ljuset i badrummet.

    I lite mer normalt dagsljus.


Jag antar att det är bara att inse att jag aldrig någonsin kommer kunna färga håret riktigt jävla rött.... Such a shame!

Av Cassandra - 27 september 2011 16:55

Åh herre min GET vad längesedan det var jag skrev nu. Livet börjar väl ordna upp sig men har fortfarande sina ner- och uppgångar. Sedan jag sist skrev har jag hunnit med att hamna efter med läxor (BIG surprise), sökt lägenheter till höger och vänster, funderat på att terrorbomba MittHem och Telia osv osv. Vardagsmat.


Jag har fortfarande inte fått tillbaka min telefon från Telia, den har varit på lagning i snart tre veckor och jag får ingen lägenhet från MittHem. Det är inte mycket man får nu!!


Dagens dag är tisdag och jag har varit i skolan och lärt mig om skadereglering. Jag är fortfarande ett levande frågetecken angående hur jag ska lära mig allt detta och dessutom kunna informera alla andra om försäkringsvärldens alla möjligheter?? Jag hoppas att det klarar upp sig snart.


Det hoppas jag även på angående lägenhetssökande. Vad ska jag göra? Känns som om jag har tömt alla idéresurser. Det skulle ju inte förvåna mig ett dugg om jag får en lägenhet lagom tills att jag ska flytta tillbaka till Göteborg OM ETT ÅR.


Senare i veckan kommer det bli en mysig reunion med mina tjejer! Det längtar jag till.


Men kanske ska ta och göra lite läxa nu då?



Over and out. //C

Av Cassandra - 18 september 2011 11:09

Hej på er.


Igår skulle det ha blivit ett inlägg om fredagskvällens äventyr men jag var så sjukt bakis så jag orkade helt enkelt inte. Vi firade Patrik och var en liten härlig grupp som tryckte in oss i hans lägenhet och festade. Gick ut lite väl hårt, damn those tequilas, och mådde som sagt inte så jättebra igår. Men kul var det i alla fall!

Igår blev det slappardag med lillebror. Vi åt middag på Mcdonalds, åkte och bowlade lite och tittade på Lejonkungen. Mysigt var det!

Idag får jag ta och städa iordning lite (ganska mycket) här hemma och ta itu med min läxa.

Vill egentligen bara ta itu med den jävla karln som inte hört av sig på ett dygn, men det får vänta. Om han är så upptagen att han inte kan skicka ett sms så är jag det med. Sur jävla tjej.


Over and out. //C

Av Cassandra - 15 september 2011 21:05

Ännu en dag har förflutit och det är snart läggdags (ja, klockan är nio och ja, jag är trött).

Skola i vanlig ordning och idag blev det både rita och skriva som stod på schemat! Slutade vid tre och åkte till Birsta för att inhandla lite present och diverse andra nödvändiga saker.

Imorgon är jag ledig från skolan men ska göra en god gärning och hjälpa pappa och PRO att duka för surströmming. SURSTRÖMMING! Snacka om att vara snäll.. Sen blir det en liten födelsedagsfest, yeeey!


Nu ska vi se om man kan få igång nån liten film att titta på.

Av Cassandra - 13 september 2011 21:53

Hejsan!


Idag började skolan igen och det var väldans trevligt. Började känna mig rastlös av alla lediga dagar! Vi pratade entreprenörskap och jag kämpade som ett djur för att börja prata mer inför klassen! Jag själv tyckte att det gick helt okej där jag stod framför hela klassen när vi skulle förhandla fram ett kommunikationskontrakt. De' ni!

Efter skolan brummade jag direkt iväg till Birsta där jag fick jobba till stängning. Även det var nytt för mig, har aldrig stängt en butik själv! Spännande var det.

Nu har jag tejpat igen returpaketet till Nelly.com och hoppas på att få tillbaka en bättre sittande klänning på fredag.

Ikväll lägger jag mig tidigt (typ nu), energin börjar sina nu.


Godnatt på er!


Over and out. //C

Presentation


Greetings earthlings!
Här hittar ni mig, en halvasiatisk norrlänning som är bosatt i Göteborg i lycklig harmoni tillsammans med le boyfriend.
Mitt liv är en utmärkt blandning av den andre hälften, vänner, familj och skor!
Välkommen att ta del av min

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards