Alla inlägg under december 2011

Av Cassandra - 26 december 2011 22:03

Jag är frisk! Wohoo! Lagom tills imorgon, ibland ska man ha flyt också! Samtidigt händer det dåliga grejer också naturligtvis, det ska ju vara balanserat. Kommer missa metaltown i år IGEN. Hade vart coolt att se Marilyn Manson och Killswitch Engage, men nej, inget sånt för mig inte.


Igår medan två tredjedelar av Sundsvall var ute på krogen med Dagmar hade jag en mysig kväll med fina Johanna och Madde med godis, popcorn och en massa annat gott. En väldigt skön och avslappnande kväll!


Idag rastade jag bilen en stund och tog med mig la familia till Birsta och holy Jesus vad mycket folk det var! Vi skulle som tur var bara till Rusta och Willys. Mamma frågade lite halvt retsamt om vi skulle åka upp till Mediamarkt (kaosets mittpunkt) och titta en liten sväng varpå hon fick ett hetsigt "DÅ KAN DU GÅ DIT" från mig. Aldrig i min värld att jag tar bilen dit upp under mellandagarna. Stannade hemma hos föräldrarna några timmar, blev matad, spelade lite xbox och somnade framför tvn med katten i knät i vanlig ordning. Vaknade vid halv sju och kände att det var dags att åka hem och städa. Satte mig i bilen, och en lampa på i-brädan började lysa. Tjej som jag är sprang jag in till pappa och förklarade proffsigt att "det är en lampa på i-brädan som lyser som ser ut som glödlampa... med piggar på... Också står det nåt i glödlampan....." Det var en lampa på övriga bilen som inte funkade, duuh, sa pappa. Gick ut och kollade, allt funkade, så föreslog pappa att det var nog ett dimljus som inte funkade. Det var rätt, såklart, så jag slog lite på lampan i sann reparation-av-volvo-anda och det funkade! Stolt tjej. Pappa skrattade, jag tror att han i smyg var lite stolt. Hahaha.


Har nu nästan städat klart hela lägenheten och har lite småplock kvar som kan vara bra att få gjort nån gång.


IMORGON KOMMER MIN PLOPP HIIIIT!!!! :D


Over and out. //C

Av Cassandra - 25 december 2011 12:39

 

Hahaha så kul!!

Av Cassandra - 22 december 2011 23:06

Yeah I'm alive. Promise. Jag överlevde den värsta smällen haha, såhär förkyld har jag nog aldrig varit i hela mitt liv. Som sagt, i måndags var vi på studiebesök, lagom trevligt att sitta och snora genom hela besöket. Stackars mina klasskompisar som var tvungna att lyssna på mig. Well, efter det var det dags för julklappar vilket tog sin lilla tid men klara blev vi! De följande dagarna är höljt i dimma, det enda riktiga jag kommer ihåg är att jag försökte prata med föräldrarna i telefon men det varade inte länge och 10 minuter senare stod de utanför med bilen och tog med mig hem. Har fått sovit hemma sen i onsdags och min fina, älskade, mysiga mamma har bedrivit ett litet sjukhus här hemma och tagit hand om pappa och hans fot och mig och min monsterförkylning.


Idag jobbade jag och jaa, jag överlevde dagen med både den ena och den andra medicineringen för både det ena och det andra!


Nu vill jag bara bli frisk till den 27e då älskling kommer hit! :D Längtaaaaar!  



Over and out. //C

Av Cassandra - 19 december 2011 08:13

Nu när jag för en gångs skull har några minuter över på morgonen så kan jag ju slänga in ett litet inlägg!


Är sådär trevligt vinterförkyld och i skrivande stund har jag en papperstuss i size minitampong uppstoppad i ena näsborren. ALLTID är det en näsborre som ständigt ska vara igentäppt! Vill skjuta mig med en hagelbössa i sagda borre. Har så vansinnigt ont i halsen att jag bara orkar dricka en kopp te.


I helgen fyllde jag år och hade en mysig liten födelsedagsfest! Riktigt, otroligt, fantastiskt kul var det! Mer om helgen och kanske bilder om jag kan hitta åtminstone EN där alla ser normala ut kommer senare.


 

Jag och min näsborre-förslutare.



Over and out. //C

Av Cassandra - 16 december 2011 22:02

Orka vara sjuk. Det slog till helt plötsligt igår på kvällen när jag fick tacka nej till "after school" för att gå på brorsans julshow och kände mig helt störd i huvudet resten av kvällen. Undrar om det var klassen som utövade någon voodooritual över mig i min frånvaro?? Feber och shit inatt och imorse kunde jag inte ens ta mig ur sängen så det blev till att stanna hemma från skolan. Fick dock slita mig upp från sängen runt tolv och hämta hem pappa från sjukhuset, äntligen, och sen dess har jag blivit matad och sovit ut i soffan. Hade stannat över om jag hade haft laddaren till telefonen där... Imorgon blir det jobb, spännande att se hur det går! Förhoppningsvis känns huvudet inte dubbelt så stort och svullnaden i halsen går ner såpass att jag kan prata.


Over and out, //C

Av Cassandra - 13 december 2011 12:10

Hellooo


Lucia idag och natten till idag var det lussevaka på bion. Där befann sig jag och Anna, lagom sega efter en dag med tenta och studiebesök. Det var faktiskt riktigt trevligt och träffade på en gammal klasskompis som satt i raden framför. Lussevakan började tolv med lite tävlingar där man bland annat kunde vinna ett ps3. Fortfarande lite bitter att jag inte var med och svarade på frågorna då jag kunde dem.. hm.. oh well, ogjort är gjort! Första filmen var New years eve, mysig film. Nästa var Mästerkatten i stövlar i 3D, den var så bra haha! Och söt är han. Synd att jag somnade en sväng där i mitten någonstans bara... Sista filmen var en svensk film och såna har jag svårt med i vanliga fall, så den orkade varken jag och Anna se klart klockan fem på morgonen. Vi gav upp och åkte hem och sov en stund. Nu sitter jag och försöker hålla mig vaken för att inte missa att hämta tvätten. Är nu så sjukt trött att jag vill kräkas. Uäääähhh



Over and out. //C

Av Cassandra - 12 december 2011 16:07

Åh min Gud.


Introt till pistvakt träffade mig som en blixt från klar himmel när jag av ett plötsligt infall av musikalisk omväxling Spotifyade Weeping willows. Skön låt!





Over and out. //C

Av Cassandra - 8 december 2011 19:39

Uhm... Hej!


Jag hade liksom typ såhär glömt bort att jag hade en blogg! Har haft lite för mycket att göra på för kort tid, men jag tror att allt börjar ordna upp sig nu. Omtentan är gjord för snart en vecka sen och jag hoppas (hoppas hoppas hoppaaaaas) att jag klarar mig! Har ännu en tenta nu på måndag som jag inte riktigt har klurat ut hur jag ska kunna lära mig. Hm...


So what's new? Imorgon är det avlutning i dansen, kommer bli spännande att se hur det bli då jag har tränat som ett djur och nu är träningsvärken ett faktum.


Jaa... Väntar på att Anna ska komma hit nu så vi kan plugga lite. Förhoppningsvis går det ingen bra film på tv som kan distrahera oss. Igår gick ju 2 fast, 2 furious och då var vi ju tvungna att se den.


Jo nu har det börjat snöa igen. Jag blir galen.


 

- Rättvik 2010. Saknar sommaren och min tuppkam.


Over and out. //C

Presentation


Greetings earthlings!
Här hittar ni mig, en halvasiatisk norrlänning som är bosatt i Göteborg i lycklig harmoni tillsammans med le boyfriend.
Mitt liv är en utmärkt blandning av den andre hälften, vänner, familj och skor!
Välkommen att ta del av min

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards