Alla inlägg under januari 2012

Av Cassandra - 29 januari 2012 23:56

Kastar in ett litet smärtsamt inlägg innan jag går och lägger mig. De senaste dagarna har varit fyllda med träning blandat med vänner och annat nyttigt. I förrgår tränade jag en stund med Emma, och igår kom Madde hem och gav mig en genomgång på det lovade träningsprogrammet. Vi körde igenom allt lite lätt och jag kan idag konstatera att det ligger en smärtsam framtid framför mig haha! Har aldrig haft träningsvärk i rumpan, nånsin.

Nu vet jag hur det känns och jag undrar lite tyst i vilket sinnestillstånd jag var i då jag bestämde mig för att börja gymma... Imorgon kommer bli ännu härligare då jag nu känner att träningsvärken kryper längre upp i kroppen på mig. Jag har ju dans på kvällen också och hur jag ska klara det på 15 cm klackar är en gåta.

Idag träffades vi alla tjejer och Christian hemma hos Johanna och fikade och pratade på om både det ena och det andra. Svängde förbi hemma hos mamma och pappa och stannade där fram till nu typ. Försökte kicka igång deras TV men den kände inte för att beté sig idag heller, så pappa var lite ledsen, stackaren.


Imorgon börjar med att tvätta klockan sju på morgonen (börjar bli en väldigt ful vana), klipptid, dataköp, dans (förhoppningsvis) och lite plugg ska jag försöka klämma in. Oh my god.


Well, nu ropar sängen på mig!


Over and out. //C

Av Cassandra - 25 januari 2012 13:26

Studiedag idag, resten av veckan och början på nästa vecka. Sitter med företagsekonomi just nu och det är inte min grej. Alls. Jag får inget sammanhang i det! Igår satt jag hemma hos Anna hela dagen och kvällen och försökte nöta in matteformler och skrev uppgift på uppgift tills hon vart less på mig och körde hem mig. Vet inte om något har fastnat än, men hänger jag inte med från början kommer jag inte klara det här. Det räcker med ett IG, tack så mycket.

Har även försökt få tag i nån på IF som jag kan prata med angående praktik, men det var lättare sagt än gjort. Jag har hittills inte kommit längre än till växeln, men jag ger inte upp! Fiskar kontakter till höger och vänster.

Imorgon blir det upp tidigt för avfärgning av håret (att det inte har bränts bort än är ju ett litet mirakel), utvecklingssamtal och gymmet med Emma.


Resten av dagen bjuder på en vansinnig träningsvärk i överkroppen, mer plugg och jag måste sno åt mig en tid i tvättstugan. Omgående.


Over and out. //C

Av Cassandra - 22 januari 2012 14:35

Här sitter jag, halvbakis, och tänker på mat. Mmmm vad gott det skulle vara med mat. Helst med farligt hög onyttighetshalt. Vet att jag också borde städa undan efter gårdagens roligheter, plocka bort julpyntet och eventuellt ta på mig lite kläder annat än morgonrocken. Och i alla fall dra upp persiennerna så jag kan få illusionen av att ha varit ute.


Igår blev det en liten fest hemma hos mig, för sista gången på en månad har jag bestämt mig för. Eller ja, fram till 17 februari, men det är ju nästan en månad. Ska bli ett skönt break, i alla fall från bakfyllan men jag är säker på att jag mer än en gång kommer att bli lika sjukt uttråkad som i fredags men det får jag leva med. Det är det värt. Igår var en rolig kväll i alla fall och jag tackar alla inblandade!


Fult att jag just nu egentligen bara väntar på att klockan ska bli en acceptabel tid att beställa middag.


Over and out. //C

Av Cassandra - 20 januari 2012 20:05

Wow. Det var längesen jag var så här vansinnigt, otroligt, mindblowingly uttråkad! Kan knappt komma på när jag var det senast. Jag menar, jag satt nyss och tittade på Adam live. ADAM LIVE. Förstår ni då ungefär hur ttråkigt jag har denna fredagkväll? Bra. Då har vi fått det ur världen.


Studiebesök idag på SPV, väldigt intressant och lärorikt. Efter det blev det en långlunch hemma hos Anna där vi bara satt och degade innan vi kom fram till att en sväng till BIrsta kunde var uppfriskande. Det var det! Kom hem, försökte färga håret igen men utan resultat, jag blir tokig. Det blir nog till att doppa håret i diesel nästa gång och se om det händer nåt.


Mer ikväll då? Ehhhh.... Ja... Film får det nog bli.


Film it is!


Over and out, //C

Av Cassandra - 19 januari 2012 18:43

STOR NYHET! Jag har börjat gymma och skaffat årskort, så nu jäklar i mig... Efter två gånger har jag fortfarande inte tröttnat, ser ljust ut! Haha. Dansen har börjat också, med ännu intensivare styrkeövningar än vad jag trodde var möjligt. Note to self: gymma aldrig innan dansen, det medför alltför svår träningsvärk för mig att klara av. Dansen var i alla fall vansinnigt kul och många nya tricks! Iih längtar till nästa vecka! Veckan i övrigt har varit lugn, lite skola och studiebesök, matlagning med Anna för att vi ska få i oss riktig, lagad mat.


Lyckades med en misslyckad färgning men inte av den mardrömslika sorten utan det hände ingenting i håret, grr.. Ska testa en gång till imorgon och hoppas på det bästa!


Over and out. //C

Av Cassandra - 14 januari 2012 22:03

Uh... Missat några dagar (ca en månad) igen men så kan det gå! Lite dåligt samvete har jag för jag menar herreGUD om internet inte håller koll på mig, vart är världen på väg då?!


Anyhow.. Här är jag nu, jul, nyår och besök av karln har varit. Besöket kunde ha varat lite längre, för alltid hade kunnat vara lagom, men man kan ju inte få allt. År 2012 har börjat helt okey, lagom mycket i skolan, lite bråk med både Telia och CSN så allt har varit i sin ordning. Jag har bytt ut min telefon och blivit en iPhone-slut, yep yep. Hittills är jag mycket mycket nöjd och jag bara hoppas och ber att jag har bättre tur med denna!


Jag funderar på att skaffa fiskar, det hade vart roligt. Helst en liten haj. Inte riktigt bestämt mig än då jag vill ha ett gosvänligt djur, vilket inte fiskar är. Men jag vill ha sällskapet av ett djur och en katt är nog inte den bästa idén, inte hamster eller annat mindre djur heller då mamma aldrig nånsin skulle hälsa på mig igen. Så om nån känner nån som känner nån som äger ett litet akvarium så tell me!


SItter nu hemma hos pappa och my brotha och har matat dom i utbyte att jag får tvätta lite kläder och sova på soffan. Imorgon blir det finmiddag då jag vill fira att jag prövotiden på körkortet är slut!


weeell..


Over and out. //C

Presentation


Greetings earthlings!
Här hittar ni mig, en halvasiatisk norrlänning som är bosatt i Göteborg i lycklig harmoni tillsammans med le boyfriend.
Mitt liv är en utmärkt blandning av den andre hälften, vänner, familj och skor!
Välkommen att ta del av min

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards